Najnowszy post

XXIII Targi rolno-ogrodnicze w Przygodzicach [ZAPOWIEDŹ]

28 kwietnia w Przygodzicach ruszają 23. Targi rolno-ogrodnicze. Będzie to okazja do zakupu artykułów szkółkarskich, sadowniczych i ogrodniczych, a także maszyn i urządzeń do produkcji rolno-ogrodniczej, sprzętu i wyposażenia gospodarstw i ogrodów. Od lat kiermasz promuje rodzimych producentów z różnych branż, a także instytucje i organizacje rolnicze, wreszcie lokalne grupy, które podejmują inicjatywy w społecznościach wiejskich.

Szlaki piesze w Gminie Przygodzice

Szlak pieszy: Antonin – Antonin (niebieski)

Szlak pieszy: Antonin - Strugi - Kocięba - rez. Wydymacz - Antonin
- długość szlaku 13,6 km. Szlak ten jest niezwykle atrakcyjny ponieważ przechodzi przez najwartościowsze tereny przyrodnicze w południowej części gminy Przygodzice. Najciekawszy na trasie szlaku jest rezerwat „ Wydymacz” o pow. 45.93ha, pomnikowe dęby i część Stawów Przygodzickich w okolicy osady Kocięba. Warte szczególnej uwagi w Antoninie są kaplica grobowa Radziwiłłów, pałac myśliwski Antoniego Radziwiłła oraz pomnik Fryderyka Chopina.

Szlak pieszy: Ostów Wielkopolski – Kotłów (czerwony)

Szlak pieszy: Ostrów Wielkopolski - Janków Przygodzki - Nadstawki - Czarnylas - Ludwików - Antonin - Siedlec - Kotłów
- długość szlaku 34 km. Szlak czerwony w naszej gminie bierze początek w Jankowie Przygodzkim, gdzie min. można podziwiać kościół św. Józefa z 1925 roku. Następnie szlak ten biegnie w pobliżu stawów do Trzcielin, dalej mija granice gminy w Nadstawkach, a wraca do niej w Dębnicy. Kolejno pokonujemy Czarnylas, gdzie mijamy min. kościół poewangelicki Marii Panny Niepokalanie Poczętej z 1850 roku, który został wybudowany z cegieł wypalanych z darniowej rudy żelaza.  Następnie wśród łąk docieramy do Ludwikowa, a stamtąd  do Antonina. Idąc przy głównej drodze nr 11 mijamy po prawej stronie pensjonat „Lido” i staw Szperek. Z lewej strony natomiast pałac myśliwski Radziwiłłów. W Antoninie skręcamy w prawo na Mikstat podziwiając po lewej stronę kaplicę grobową Radziwiłłów (Kościół Matki Boskiej Ostrobramskiej wybudowany w latach 1835-1838.

Szlak pieszy: Przygodzice PKP – Dębnica PKS (czarny)

Szlak pieszy: Przygodzice PKP - staw Trzcielin Wielki - Trzcieliny - Szkudlarka - Dębnica PKS
- długość szlaku 11,6 km. Szlak czarny rozpoczyna się w Przygodzicach w pobliżu stacji PKP i Zajazdu „Górecznik”, gdzie znajduje się min. smażalnia ryb, molo nad stawem i mini ZOO. Dalej kierujemy się w kierunku centrum Przygodzic, w których zauważamy neobarokowy kościół z lat 1925-1930, a w pobliżu Dom Ludowy im. marsz. Józefa Piłsudskiego, a także pomnik poległych żołnierzy z czterech wojen. Skręcając koło kościoła w lewo zmierzamy w kierunku cmentarza w Przygodzicach, w pobliżu którego skręcamy w lewo w kierunku stawów. Podróżujemy wzdłuż stawów Trzcielin Mały i Trzcielin Wielki i dochodzimy do miejscowości Trzcieliny, gdzie widać atrakcyjną wieżę widokową, przy której asfaltową drogą kierujemy się do największego stawu w Dębnicy.

Szlak pieszy: Jarocin – Gola (żółty)

Szlak pieszy: Jarocin - Pleszew - Gołuchów - Sobótka - Górzno - Szczury - Słaborowice - Czekanów - Bagatela - Trąba - Sadowie - Ostrów Wielkopolski - Wysocko Wielkie - Chynowa - Strzyżew - Kotłów - Mikstat - Komorów - ... - Gola

- długość szlaku 208,2 km. W gminie Przygodzice szlak ten rozpoczyna się w pobliżu cmentarza w Smardowie.  Następnie biegnie przez atrakcyjne łąki do miejscowości Chynowa, skąd kieruje się do Strzyżewa.

Szlak pieszy: Odolanów PKP – Ołobok (zielony)

Szlak pieszy: Odolanów PKP - Huta - Dębnica - Kocięba - Masanów - rez. Wydymacz - Antonin - Helenów - Mikstat Pustkowie - Mikstat - Kotłów - Kozaki - Strzyżówek - Urban - Ołobok
- długość szlaku 39,9 km. Do gminy Przygodzice szlak ten dociera z Huty. W Dębnicy na skrzyżowaniu kierujemy się na Ludwików, docierając do osady Kocięba. W osadzie tej możemy podziwiać stary cmentarz i kilka ciekawych stawów Kocięba Zimochowy. Następnie piaszczystą drogą przy stawach kierujemy się do Antonina przechodząc przez niezwykle ciekawy rezerwat „Wydymacz”. Docieramy  do pałacu myśliwskiego Antoniego Radziwiłła. Przechodząc przez główną jezdnie (drogę nr 11) udajemy się na trasę w kierunku Mikstatu mijając po drodze kaplicę grobową Radziwiłłów.

Zapraszamy do obejrzenia galerii ze szlaku pod adresem: